Lessen begonnen

17 september 2015 - Waterloo, Canada

Het heeft even geduurd voor een nieuwe blog :P. Nu de lessen zijn begonnen is het ook vrij druk geworden moet ik zeggen. Wat op zich fijn is, bezig zijn is wel fijn. Bij niks doen begint heimwee wel een beetje op te spelen. Maar zolang ik bezig blijf gaat het goed haha.

De lessen zijn tot nu toe leuk! Ben begonnen met Philosophy of Human Nature, die ik eigenlijk een beetje random gekozen had, maar tot nu toe vind ik dat één van de leukste vakken die ik heb. Iemand die voor 20 minuten gepassioneerd kan praten over dat "human being" eigenlijk heel raar is, moet gewoon wel een goede les geven haha.

Verder Moral Issues gehad, oftewel het bekende, als je in een trein zit die niet meer kan remmen, en op 5 mensen af rijdt, maar je kan van spoor wisselen waar 1 persoon staat, wat doe je dan. Vrijwel iedereen zegt dan 1 persoon dood ipv 5. Maar in een medische situatie, met 5 zieken, die gered kunnen worden door 1 compleet gezonde persoon te vermoorden, doen mensen dat niet. Terwijl dat wederom dezelfde situatie is. 1 dood om 5 te redden.

Philosophy in Literature, over Lord of the Rings is gewoon cool. Daar keek ik ook het meeste naar uit. Tot nu toe stelt het niet teleur, al is het moeilijk... :P

Verder heb ik nog een vak met de bekendste filosofen uit de oudheid, en dat is wel lastig.. Literatuur lezen die geschreven is door die filosofen zelf is niet altijd even makkelijk...

En dan Psychology of Death and Dying. Zo interessant! Maar tjee, zal denk ik best een heftig blok worden. Hij zei dat hij alles ging vertellen zoals t is, precies zoals t is en dat doet hij inderdaad.. Komt soms wel hard over.. Maar wel onwijs interessant!

Wel onwijs veel lezen, in vergelijking met Nederland, terwijl dat echt niet per se weinig was. Maar wel interessante literatuur, dat scheelt.

Maar het stukje uni waar ik les heb ik zooo leuk! Het is officieel een andere universiteit, maar aangezien ze partner zijn van uWaterloo mag ik ook daar vakken volgen. Daar heb ik 4/5 vakken, en het is daar zo gezellig. Het is heel klein, heel groen (nog wel :P), en zo rustig. Heerlijk als je van de drukke campus van uWaterloo komt, of om even in de zon te zitten na colleges!

Verder zijn we een volleybalteam gestart met een deel van de verdieping en volgende week beginnen we daar dus mee! Ook ga ik twee salsa lessen in de week doen, dus druk genoeg, haha!

Zometeen gaan we allemaal uit (iedereen van de verdieping), goedkope cocktails dus iedereen wilde vandaag :P. Daarna naar een country music club. Line dancing ofzo? :') We gaan het zien :)

1. Mama:
    1 blog per week zijn we blij mee hoor :P
    Interessante maar pittige vakken, kan het me voorstellen. Vooral het vak over de bekendste filosofen, dat zal ws even bikkelen worden.
    Gelukkig heb je je leestempo van je vader geërfd :-)
    Uni omgeving zag er inderdaad mooi groen uit.
    Ik ben ook blij dat ik lekker bezig ben en niet hele dagen thuis zit, Haha.
    Vandaag weer werken in de oogkliniek, is altijd gezellig!
    Dus tijd om eruit te gaan.
    Succes met de studie en het vele lezen. En leef je uit op de dansvloer.
    Kus enknuffel
  2. Paps:
    18 september 2015
    leuk hoor die vakken, moeilijk maar interessant en dan gelijk al een praktijkvoorbeeld van die human nature, dacht dat het typisch Nederlands is om te gaan voor de goedkope cocktails ;-) , maar zijn internationale studenten en gaan allemaal dus kennelijk. ---- human nature ---- onderdeel van human being :-)
    conclusie : goedkope cocktails geeft ==> zuip je klem , zonder rem ;-)
    fijn dat er een nog een stukje groen is waar je tot rust kan komen ;-)
  3. Oma:
    18 september 2015
    Fijn dat je de lessen zo interessant vindt. Dat maakt het vele lezen wat gemakkelijker denk ik. En gelukkig kun jij snel lezen.
    Leuk om er heel andere dingen naast te doen, lekker sporten en dansen. Fijn dat je op de andere locatie rustig je lessen kunt volgen en daarna heerlijk in de zon zitten. Lekker bijkomen.
    Heb je nodig op zijn tijd. Goed dat je die tijd ook neemt.
    Het was heel fijn om weer te lezen wat jou zoal bezig houdt. Snap heel goed dat je het erg druk hebt. Geniet van het weekend en de goedkope cocktails.Veel succes met de studie
    tot je vlg. blog en lieve groet van oma. Opa wilde graag laten weten dat hij erg geinteresseert is in jouw vakgebied en dat hij weer druk bezig is met zijn filosofische luisterboeken en is onder de indruk van Han van Ruler, die Spinoza vertolkt. Kus van opa.
  4. Lisette:
    18 september 2015
    Klinkt inderdaad als hele toffe colleges, dat wordt een en al bezinning en wellicht een depressie als je jezelf niet voldoende afleidt haha, maar dat zit wel goed lees ik! Verl plezier en pas op met goedkope cocktails, die drink je weg als frisdrank en zijn heeeeel goor als ze er weer uit komen ;) xxx
  5. Joke:
    19 september 2015
    En hoofdpijn gehad van de cocktails? Zijn er verradelijk. Men drinkt deze als limonade maar o wee als men opstaat. Fijn dat jij het er naar jouw zin hebt?