Introductie

9 september 2015 - Waterloo, Canada

Maandag is de introductie op de uni begonnen! Eerste dag was erg leuk. Campustour, "speurtocht" en, met toch wel als hoogtepunt; Warrior Welcome. Tijdens het Warrior Welcome leerden de studenten ons verschillende Cheers. Het is eigenlijk een soort van voorbereiding voor hoe het er aan toe gaat bij sportwedstrijden van universiteitsteams. Vooraf had ik daar een beetje een High School Musical idee bij en dat idee werd eigenlijk alleen maar bevestigd, haha. Moet wel zeggen dat het ontzettend gaaf was, veel team spirit zeg maar en dat is wel minder in Nederland.

Zaterdag is de eerste wedstrijd van het vrouwen rugby team van de uni en dat is altijd vrij groots. Hun kleuren zijn Black and Gold, dus zaterdag is dan ook Black & Gold Day. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat zijn!

Verder ben ik nu denk ik écht helemaal geïnstalleerd in mn kamer. Gelukkig vrij goedkoop inkopen kunnen doen bij Walmart, en nu heb ik denk ik alles! Toen ik vandaag met twee anderen naar Walmart ging, hadden we zoveel spullen (ik vrij weinig dit keer, moet ik zeggen :P), dat we een taxi hebben moeten bellen omdat we het niet meekregen in de bus :'). Gelukkig was de taxi goedkoop, zeker met zn drieën.

Verder heb ik vandaag geluncht bij Mel's Diner. Een echt Amerikaans café/restaurant. Daar heb ik toch wel de beste milkshake ooit gehad. Verder serveren ze daar de hele dag door ontbijt, dus we hadden breakfast for lunch ;). En dat was véél.... Ik denk dat ik 10 kilo zwaarder terugkom :'). Wel heel erg lekker!

Morgen weinig te doen, behalve filmavond bij de bioscoop hier. Er is wel een evenement georganiseerd door de organisatie van mn kamer. Zou iets moeten zijn met exotische dieren. Schijnen australische dieren te zijn, dus ben benieuwd. Koala knufflen ofzo.. :'). Al vrees ik dat het waarschijnlijk gewoon allerlei enge reptielen zijn, en of ik die nou graag willen aanraken...

Verder gaat het Engels praten me gelukkig goed af. Had gedacht dat het lastiger zou zijn, maar het gaat tot nu toe goed! Nu hopen dat het ook zo is tijdens de lessen.... :)

1. Mama:
    Klinkt allemaal goed :-) Gezond ontbijt hebben ze daar trouwens:P
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin daar.
    Gek dat ik zo naar mijn werk ga en jij nog moet gaan slapen. Mis af en toe trein omdat ik te lang met je app s ochtends maar dat begrijpt de baas vast wel
    Hier gaat alles oké, al is het wel wat stil in huis. En je bent pas bijna een week weg, haha.
    Geniet nog en ik kijk uit naar je volgende blog. Kus mama
  2. Oma:
    10 september 2015
    Zo dat klinkt goed. Je beleeft veel in korte tijd. Leuk om dit allemaal te lezen. Dat ontbijt/lunch ziet er heerlijk uit en als je
    dat veel eet kom je zeker wel zwaarder terug haha. Hier alles goed en geniet jij nog maar verder. Tot je vlg. blog. Kus van ons 3, oma
  3. Jenny:
    10 september 2015
    Dat ontbijt!!!!Laat dat maar aan die Canadeesjes over....
    Dat High school musical snap ik wel..maar leuk om mee te maken. Gewoon meedoen, lekker gek....

xx
  4. Paps:
    11 september 2015
    als je tonnetje rond thuiskomt zit er niets anders op dat je
    daarna twee maanden op een houtje moet bijten...
    dus bezint eer gij begint..

zijn die Canadeesjes net zo dik als die Amerikanen?...

maar ok een keertje proberen moet wel kunnen ;-)
  5. Lisette:
    11 september 2015
    Heerlijk! Pancakes en milkshakes met kersjes erop! Kan jou die 10 kilo schelen, hier moet je van genieten. Als je terug komt ga je gewoon een keer extra sporten ;) xx
  6. Joke:
    12 september 2015
    Ziet er goed uit dat ontbijt. Zou dat gewoon elke dag doen, heb jij gelijk een excuus om nieuwe kleding te kopen! Enne daar hebben zij heel veel maatjes L en groter!
    So have a great time and a lot of fun.