Kamperen

25 oktober 2015 - Leamington, Canada

Zo, de drukke periode is bijna voorbij (en de volgende komt er al weer snel aan...). Eerste cijfers terug gekregen, en gelukkig alles gehaald tot nu toe. De overige cijfers nog even afwachten, en morgen mn laatste midterm.

Afgelopen weekend zijn we met vrij veel mensen op een kampeertripje geweest met een club van de universiteit. Ik was van tevoren een klein beetje bang dat het heel koud ging worden 's nachts, maar we hadden onwijs veel geluk met het weer. Enige nacht in de week dat het rond de 10 graden bleef (in vergelijking met rond de 1-3 graden andere nachten). We zouden gaan kamperen in één van de parken die hier vrij dichtbij zijn (lees; 3 uur rijden dus :P). Een aantal mensen die meegingen hadden een auto, dus die hebben gereden. Dat was wel erg prettig! Wat leuk was aan de autorit heen en terug was dat we bij een Canadese student in de auto kwamen. En we hadden in totaal 6 uur om dus van alles over Canada te horen! We weten nu waar we heen moeten haha. Ook leuk om alles te horen over de verkiezingen die hier pas geweest zijn. Omdat er zoveel internationals in ons gebouw wonen is het extra leuk om wat meer locals te ontmoeten.

Het heeft de hele weg naar het park heel hard geregend, maar toen we aankwamen was het gelukkig droog! We hebben er in totaal 4 uur over gedaan, omdat we tot twee keer toe verdwaald waren, helaas.. En natuurlijk is de jeugd niet per se heel goed met kaarten, dus zijn we blij dat er google maps en mobiel internet bestaat.. (We hebben eerst een kaart geprobeerd, echt...).
Toen we eenmaal aangekomen waren, een uur later dan de rest, waren alle tenten al opgezet, wat een luxe! En alle extra tenten waren al vol, dus sliepen ik en drie anderen bij drie anderen studenten in de tent. En dat was een hele grote, fijne tent! Het park Point Pelee ligt aan de rand van Canada, in een punt, met aan twee kanten een heel groot meer. We hebben in de middag een lange wandeling gemaakt langs het strand en door het bos/park. We wilden namelijk helemaal tot aan de punt. Het was uiteindelijk wat verder dan gedacht, en we zijn minstens 4 uur weggebleven, maar het was ontzettend leuk en heel mooi allemaal! Op de terugweg ging het helaas wel wat regenen.. Toen we terugkwamen bij de tenten hebben we een kampvuur gemaakt, maar het ging al snel zo hard regenen dat we zijn gaan schuilen. Helaas was de tent niet helemaal waterdicht, dus er zijn wat dingen nat geworden, maar het viel bij ons gelukkig mee.
Al met al toch nog even kunnen genieten van het kampvuur en ook redelijk oke geslapen. Een heel dun matje op een harde grond is niet optimaal en ik was al wat verkouden aan het worden. Laten we zeggen dat ik nu erg verkouden ben.. Nachtje kamperen heeft het geen goed gedaan. Maar het was het waard :P.
Op de terugweg hebben we het wel in 3 uur gered, haha! Niet verdwaald dit keer.

Momenteel maakt iedereen zich klaar om uit te gaan.. Ik sla maar even over dit keer, aangezien ik anders gegarandeerd ziek ben morgen. Dus ik ga langzaam richting mn bed. Even wachten tot het weer rustig is hier :P

En binnenkort eens even wat leuke nieuwe tripjes plannen. Ben me vooral aan het orienteren op eind december. Heb 10 vrije dagen tussen examens in en nog zo'n 4 na mn laatste examen! Die laatste dagen ga ik, als het betaalbaar is, waarschijnlijk in Toronto doorbrengen, wel zo handig, dichtbij het vliegveld. Ben benieuwd naar al het leuks!

ps: hieronder wat foto's!

IMG_1299  IMG_1290IMG_1284 IMG_1227  IMG_1032  IMG_1123

IMG_1163

1. Paps:
    26 oktober 2015
    mooi hoor, maar zo te zien wel een beetje gecultiveerde wilde natuur inmiddels, verwachtte dat je zwaaiend met een bijl je een weg had moeten hakken terwijl je tot je knieen in de modder vastzat..
    gelukkig wel een lekke tent, had je toch nog een beetje het ultieme kampeergevoel,zeker met de verdwaling erbij ;-)
  2. Mama:
    26 oktober 2015
    Mooie foto's zeg en dat gewoon met je telefoon. Mooie natuur, leuk om dit soort tripjes te doen. En je bent nu op de hoogte van wat canada allemaal te bieden heeft, dus wie weet wat je in die laatste dagen nog gaat zien. Misschien wel in de sneeuw :P.
    Hier gaat alles zn gangetje. Voor mijn nieuwe baan bijna alles rond. Deze week verwacht ik contract te tekenen. Heb al een studieboeken gekocht :-)
    Gisteren naar de markthal geweest, druk maar gezellig en heel veel lekkers.
    Nu snel op de fiets anders mis ik de trein.
    Veel succes met je toets vandaag. Hopelijk zonder teveel gesnotter!
    Dikke kus
  3. Lisette:
    26 oktober 2015
    Klinkt als een avontuur met je dunne matje in een lekke tent! Super! (Afschuwelijk natuurlijk, maar ook super!) Ziet er prachtig uit daar :) Ik hoop voor je dat de snotporkerij uitblijft! Xx
  4. Oma:
    26 oktober 2015
    Was weer een prachtig verhaal. Mooie tocht hebben jullie gemaakt zo te lezen en aan de foto's te zien.
    Je hebt het getroffen met zo'n Canadees in de auto. Bijzonder dat jij nog redelijk kunt slapen in een lekke tent op dun matje, brr.
    Hoop voor jou dat je eind december nog wat mooie dingen kunt gaan zien. Hier gaat alles goed. Vanmiddag naar de tandarts, dat is minder goed.
    Nu Simone beterschap met het gesnotter en veel succes met je toets vandaag.
    Dikke kus van ons 3.
  5. Eva Booij:
    26 oktober 2015
    Een groot avontuur. Wauw!!
    Van stad tot de windernis, van hard studeren tot uitgaan.
    Heb je genoeg aan de 24 uur, die in een dag zitten?
    Fijn dat je alles tot nu toe hebt gehaald.

Jantien en Vincent zijn deze week ook kamperen. In een piepklein caravannetje. Gekocht op marktplaats alvast voor volgend jaar. Zijn nu aan het oefenen. Gelukkig is het weer nu prima. Nog een fijne tijd in CANADA.

Groetjes van ons.