Laatste weken

7 december 2015 - Waterloo, Canada

Hallo allemaal!

Schaam schaam, het is te lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Het is dan ook een drukke tijd geweest, maar had even tijd moeten maken, hihi..

Het weekend van 20 november ging vrijwel iedereen hier een weekendje naar Montréal. Ikzelf ben niet meegegaan, omdat ik al naar Montréal ga, dus heb maar even wat kosten bespaard en bovendien had ik een toets op maandag en kwamen zij pas maandagmiddag terug. Dat betekende wel dat ik vrijwel alleen was op de verdieping, met slechts 3 anderen. Daarom heb ik besloten om op zondag naar Toronto te gaan. Ook alleen, maar ik heb me wel vermaakt!

Ik ben begonnen bij de Art Gallery of Ontario. Was erg leuk, want er was ook veel Candese kunst, dus veel mooie Candese landschappen.Daarna heb ik even wat koffie gedronken bij Tim Hortons, heerlijk Canadees haha (en zo goed is de koffie niet...). Toen langzaam doorgewandeld naar het nieuwe stadhuis. Daarvoor is rond deze tijd een schaatsbaan en de kerstboom staat ook op dat plein. Nou was de kerstboom nog niet klaar, maar hij stond er al wel en ze waren bezig om hem te versieren, dus dat was grappig om te zien. Het oude stadhuis is vrijwel naast het nieuwe stadhuis, maar was een beetje een tegenvaller.
Het stond er een beetje vreemd tussen alle moderne gebouwen en bovendien kon was het zo druk door alle winkelende mensen dat dat vooral je aandacht trok haha.. Bij het nieuwe stadhuis stonden ook de Toronto letters, heel leuk om te zien. Daar vooral veel tijd besteed aan het goed op te foto krijgen ervan (oftewel, zonder mensen er op.. Kostte wat tijd, maar dan heb je ook wat).

Daarna wilde ik graag naar de Toronto Islands, om een uitzicht te hebben op de skyline van Toronto. Dus ik ben door het Financial District gewandeld richting de haven. Onderweg het gebouw van Suits tegengekomen, wat ik zelf helemaal niet kijk, maar het was me uitgebreid beschreven door Elise hihi. Uiteindelijk bij de haven aangekomen, en daar de ferry genomen. Op het eiland was het meteen een stuk kouder dan in de stad, want het waaide flink aan het water. Maar het was het waard, want het was een super mooi uitzicht! Bovendien was er ook een klein strandje daar, aan Lake Ontario. Het is een meer, maar zo enorm groot, lijkt net de noordzee :P.

Op de terugweg over Dundas-Yonge square gelopen. Sommigen noemen het de Times Square van Toronto. Die mensen hebben het dus heel erg verkeerd. Het komt niet eens in de buurt haha. 5 verlichte borden maken het nog niet Times Square. Maar goed, er stonden wel kerstversieringen, dus het zag er gezellig uit. Toen ben ik naar Eaton Centre geweest, een enorm winkelcentrum. Daar even wat gegeten en even gewinkeld, heerlijk! Daarna nog even teruggegaan naar Dundas-Yonge Square, dit keer in het donker, maar helaas, nog niet veel beter.. :P Toen weer naar huis gegaan, was erg moe, maar was een erg leuke dag!

Verder is in dat weekend ook de eerste sneeuw gevallen. Beetje jammer dat het net dat weekend was, want alle mensen die nog nooit sneeuw hadden gezien (uit Australië bijvoorbeeld, zoals mijn kamergenootje) waren in Montréal, waar het dus niet sneeuwde.. Gelukkig voor hen sneeuwde het maandag ook nog, dus ze hebben ook nog even van de sneeuw genoten (inclusief sneeuwballengevecht en het maken van een sneeuwpop).

En nu... Nu is het nog maar een ruime twee weken voor ik terug vlieg. En natuurlijk is het erg leuk om iedereen te zien, maar pfoe, heb ook het idee dat ik helemaal nog niet klaar ben hier.. Canada is ook een beetje mijn thuis geworden nu.
Vrijdag hadden we Snow Ball hier, met iedereen van alle gebouwen. Laatste feestje waar iedereen bij was, was wel erg leuk!

De tentamenperiode is ook begonnen, dus ook nog even hard aan het leren, maar heb gelukkig niet zoveel toetsen en 10 dagen vrij, dus ga woensdag een weekje naar Ottawa, Montréal & Quebec City. Ben zeer benieuwd, want dat is veel meer Europees dan dat bijvoorbeeld Toronto is. (Ik vergelijk Toronto altijd een beetje met New York, maar dan wat kleiner en rustiger, al heb ik me laten vertellen door de Australiërs dat het precies Melbourne is haha). Heb er in ieder geval zin in!

Dat was het weer even voor nu, volgende keer een verslag van mn tripje. Zal denk ik de laatste blog worden.... :O

Tot snel iedereen!

Simone

1. Oma:
    7 december 2015
    Lieve Simone
    Wat een mooi verhaal weer over je belevenissen daar.
    Blij dat je zo geniet van alles. Nog even er flink tegen aan, maar dat lukt jou wel. Zijn trots op je. Heel veel plezier de komende week. Geniet ervan en wij kijken uit naar je laatste blog. Dikke kus van ons. Oma
  2. Mama:
    7 december 2015
    Ha lieverd,
    Ben blij met je Blog :-) Al kletsen we ook veel via de whatsapp en skype. Nou ja skype, appear in, maar dat is net zo iets. De tijd gaat snel, te snel voor jou. Ik snap dat wel je hebt het super naar je zin daar. Maar ik ben dolblij dat je straks weer lekker thuis bent en ik eindelijk weereens een echte knuffel kan geven. Je hebt het nu nog even druk maar straks word je beloond met een weekje vakantie om nog heel veel moois te zien. Succes met je laatste toetsen, essays en papers. En heel veel plezier nog. Xxx mama
  3. Eva Booij:
    9 december 2015
    Ha Simone,

Wat een bijzondere dag heb je jezelf cadeau gedaan. En wat kun je dan veel ondernemen op één dag. Ik snap dat je
    ,s- avonds moe was. Als je straks weer thuis bent heb je nog maanden nodig om alle indrukken te verwerken
    Geniet nog van de laatste weken en succes met je verdere studie.

groetjes van tante Eva en ome Jan.